Jak podnieść atrakcyjność mieszkania do sprzedaży?

Kupujemy przede wszystkim oczami — w tym stwierdzeniu nie ma wyjątku. Ciastko, ubranie, owoce, samochód czy dom, każda z tych rzeczy ma przede wszystkim w pierwszej kolejności przykuć nasz wzrok, obudzić chęć posiadania i finalnie doprowadzić do wyboru danej konkretnej grupy produktów. Jedne przedmioty prezentuje się łatwiej, drugie wymagają odrobiny wysiłku w to, by zachować, czy też podnieść ich atrakcyjność w oczach klienta. Jak poprawić odbiór nieruchomości?

Dlaczego mieszkanie na sprzedaż wymaga specjalnych przygotowań?

O tym jak wygląd mieszkania na sprzedaż wpływa na proces decyzyjny potencjalnego kupującego można by napisać osobny elaborat. Dziś tylko w skrócie podpowiemy, że nie bez kozery napisaliśmy w pierwszym zdaniu, że klient kupuje oczami — wszystko bez wyjątku, mieszkanie też. Jeśli coś nie będzie współgrało w jego wizji siebie w danym miejscu proces decyzyjny może zostać przerwany. W przypadku mieszkań duże znaczenie ma też podział na rynek pierwotny i wtórny, to czy sprzedawane jest mieszkanie pod klucz, czy w stanie surowym. Na każdym etapie trzeba sprawić, aby miało ono duszę. Zadaniem osoby przedstawiającej mieszkanie, jest wcześniejsze przygotowanie tak, aby zapraszało ono do środka, mówiło „zostań u mnie”. W branży mówi się na tę usługę home standing. 

Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży?

Już wiemy sprawić by osoba je oglądająca zechciała w nim być, zobaczyła siebie “w środku”. W przypadku rynku wtórnego należy poniekąd usunąć personalne ślady obecnego właściciela. Żadnych zdjęć, wspomnień, ubrań, pościeli za to świeże kwiaty, poduszki ozdobne, świece — ład, porządek, minimalizm, mówi się jak w hotelu. To ma być zaproszenie. Biura nieruchomości, ale też coraz częściej klienci indywidualni chcąc mieć pewność, że o niczym nie zapomnieli korzystają w tym celu z usług studia projektowania wnętrz. Chodzi o to, by zrobić „coś”, odświeżyć mieszkanie — a nie zrobić w nim generalny remont.